måndag 5 augusti 2013

Bor in oss och älskade mamma

Nu har vi bott in oss ganska bra i lägenheten. Mathias en vecka längre än mig då jag var i Sverige ;) Jag måste säga att det känns otroligt bra att bo i en lägenhet med rum och dörrar haha. Som ett riktigt hem. Jag kan förundras att det tar 35 steg från sovrummet till balkongen ;) Jag packar upp en låda eller två per dag så nu är det 3 kvar samt 4 säckar.

Tänker på Sverige och hur fantastiskt vackert det är det :) Hur allting är strukturerat bra och det är ordning på saker ting. Här t.ex så är vägarna byggt så himla konstigt och farligt med korsningar. Samt att våra kök är helt värdelöst när det kommer till förvaring. Det är större än det vi hade i 1:an men ändå mindre förvaring. Jisses.

Tänker en MASSA på mamma. Hon är äntligen på korttidsboendet nu för att prova den nya medicinen. Jag hoppas av hela mitt hjärta hon kommer att bli må bättre och inte vara så orolig och rädd hela tiden. Jag fick verkligen en chock när jag såg henne för hon har gått ner så otroligt mycket i vikt och är knasigt solbränd vilket gör att hennes blåa ögon verkligen lyser.
Syrran har hälsat på henne på hemmet (hon flyttade in samma dag som jag flög tillbaka till Belgien) och säger att hon ser bättre ut men är fortfarande snurrig. Fast lugnare och gladare. Jag är så otroligt glad och lättad att hon äntligen åkte dit frivilligt. Man håller också på och utser en godman till henne som ska sköta ekonomin.
Tanken är sen att hon ska flyttas till ett permanent boende. Och då måste vi ta tag i hennes hus. Ta beslut om hur vi ska göra.. samt röja ur det. Det tynger ens hjärta. Men allting ordnar sig alltid. Längtar tills nästa gång jag kommer hem.
Och sen ska jag och Mathias fira Jul i Sverige! Vi håller på och spanar biljetter :)

Äta mat med Julia på brors soliga balkong <3
Hemma hos Yvonne och pappa. Hon har det så himla fint. Och är GRYM på orkidéer. 

Älskade systerdotter Nelly 

Hon sover så sött, lilla fina Nelly <3

Någondag vill jag med bo så här fint som Yvonne gör.

Fantastiskt fint med alla blommor och färger.

Bror och syskonbarn på Liseberg

Älskade syster, John och Viking <3

Här kommer vi åkandes <3 Hejsan Viking

John och Viking flyger :)


Morfar (pappa) Tony åker båt med Viking

Göteborg har så fina gatlyktor på sina ställen

Jag tassar upp och hittar bror sovandes i sängen såhär ;) En ganska lyckad utekväll gissar jag på

Sitter i Strandnorum och pratar med Carolina om livet. Älskade fjord, som jag saknar dig

Victoria's Secret har öppnat på Landvetter. Dog lite. Hade ingen aning 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar