söndag 18 augusti 2013

Bara sover & sover...

I lördags sov jag mellan 15-17. Är helt galet trött,  fattar inte varför men det är bara att lyssna på kroppen och göra som den säger/vill.
Jag har fått en jäkla urinvägsinfektion igen... 4e detta året... än så länge. Funderar på om jag fått mammas gener när det kommer till detta? Hade det aldrig det för men nu känns det som man har det varannan månad. Smärtsamt i alla fall. Jag ska gå till doktorn imorn och få antibiotika.

Dammsög lägenheten, tvätta och diska igår. Mathias hjälpte till en massa. Min älskade sötis. Och läste böcker. Och börja spela mobilspelet Castle Clash. Kommer tröttna om ett tag, det gör jag alltid med allt. Jäkla vädur ;)

Tror också jag är lite nere pga mamma. Önska jag kunde klona mig. En bor här och en bor i Sverige. Mamma är inne på korttidsboende nu på Solrosen som ligger ovanför Tallåsen. Men hon ska flytta till ett permanent boende. Hoppas vi. Är dock så tröttsamt för tjejen som vi har kontakt med har tydligen gått på tjänstledighet 1 år. Ingen som sagt något om detta på mötet vi hade. Så alla som vi hade kontakt med på mötet är inte längre kvar i samordningen kring mamma. Man hamnar hela tiden på ruta 1 känns det som och stackars syrran är det alltid som måste ta tag i allting och jaga människor, hon som redan har sjukt mycket med sin egna familj.

Jag känner mig rastlös, har hemlängtan. Efter havet. Kollade på alla bilderna från Tjörn Runt i helgen. Från konserten The Wall på Ullevi, alla bröllop som varit. Jag önskar av hela mitt hjärta att RyanAir börjar flyga igen mellan Bryssel och Göteborg. Var så lätt att bara slänga sig hem när man kände för det, för en billig peng. Eller ja, var ju mest tvärtom, att jag flög till Mathias :)
Längtar tills mina kusiner Anna och Malin kommer hit och hälsar på. Vi ska köra på äventyr till Nederländerna. Mindre än 2 veckor kvar.

Saknar er där hemma! :)
Bilder från när jag och Judit var på Paterscholfeesten- 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar