onsdag 13 februari 2013

Sverige-resan del 1 av 2

Hej goingar :)

Nu har jag varit i Sverige och kommit tillbaks till Belgien och försökt styrt upp massa grejer. Det skönaste och bästa är att det har ordnat sig med min bostadsrätt i Sverige :) Föreningen godkände en ny uthyrning och till juni 2014 samt att jag har hittat en ny hyresgäst så det känns jävligt bra. Nu ska det bara ordnas med allt pappersarbete och sen hoppas jag att det ska vara bra.

Lyfter från Bryssel, Belgien. 14 grader och sol

Jag älskar att ta bilder när man högt upp bland molnen. Känner mig alltid så himla lycklig. Jag är på väg mot nya äventyr och minnen. Man känner sig oövervinnlig!

Går in för landning i Sverige. Alla djupa skogar och sjöar. Älskade träd, älskade Sagan om Ringen känsla ;)

Dom hade byggt om flygplatsen rejält. Gud va fin Landvetter har blivit sen man själv flängde där fram och tillbaks mellan Sverige och USA. Står och väntar på väskan vid ett fint träd :D


I Sverige sov jag hos pappa, Johns morfar och hos syrran i Varberg.  
Jag landade på torsdagen vid 17-tiden där syrran,  John och Viking mötte upp mig. Först var gosisungen lite blyg men det släppte efter 1 min ;) Syrran upptäcker att min resväska läcker och självklart hade ölen som jag packat in med massa papper och plastpåsar gått sönder och läckt ut i hela väsken. Så medans jag rusar ut med min droppande väska så springer syrran runt med papper och döljer mina spår ;) Vi åkte därifrån och gjorde ett stopp på Burger King där jag fick fixat med mitt nya SIM-kort till mobilen. Pappa ringde och kolla att vi var ok och vi sa att vi är på väg :) Sen raka vägen till Jörlanda för att sova hos pappa och Yvonne. Direkt när jag klev ur bilen så var jag helt förundrad över den fantastiska stjärnhimlen. Man såg till och med Vintergatan.
Inne hos pappa så käka vi apelsiner och spelade Vem Vill Bli Miljonär. Det var jättemysigt. Pappa hade gjort iordning gästhuset så jag och Viking sov däruppe och John och syrran i bädsoffan. Vi kollade också lite på Tratten & Finkel med ett avsnitt med en lastbil som gosesyrran verkligen gillar :)

Hos pappa och Yvonne. Det var en kylig morgon men så himla fin :)

Morgonen efter så åkte vi vid 11-tiden då jag ville till Gina Tricot och syrran och Viking hade klipptid hos Caroline Austin kl 12. Dom tröjorna jag hade sett på webben satt inget bra men jag hittade en tröja jag gillade.

Hos Caroline så blev det massa goseskratt och prat om vad som hänt "and a trip down memory lane" ;) Hon är verkligen den bästa frisören i hela världen! Älskar Caroline så himla mycket <3 Syrran blev jättefin i håret och Viking blev en riktig tuffing i sin nya frisyr. Så himla roligt att Caroline äntligen har startat eget. Vi trodde nog alla att syrrans hår kanske inte skulle bli så bra men hon fixade och donade och det blev kanon verkligen. Hon fick även rätat ut min lugg som jag själv hade gått löst på några dagar tidigare med en kökssax och ett glas vin. Detblev verkligen jättefint med tanke på sicken katastrof det var innan haha. Syrran gick från urtvättat rött(?) till en vacker blondin.

Fina Caroline lägger in ljusa slingor i syrrans hår . Lägger pappersgrejer i hårbotten och massa bomull då syster yster har bäbis i magen och man ska vara försiktig att färga håret då. Så himla duktig <3

Fina gosisen efter klippningen. Han hade håret ner till öronsnibbarna så blev en markant förändring ;) Coolingen <3

Finad älskade lillasyster som är så himla fin i håret <3 Lånad från hennes blogg som du finner här

Strax innan 16 begav vi oss till Pizzeria Kopper och pratade med dom goa gubbarna. Jag älskar verkligen människorna som jobbar där. Så himla charmiga och härliga. Dock kanske inte jätteförtjust i deras kebab :P Ringde och pratade med John H och bestämde att vi skulle ses på Harrys på kvällen och ta ett glas och snacka lite. Han hade frågat tidigare om jag hade tid att tjöta lite.
Efter vi ätit klart så stack jag till Strandnorum och hängde med goa starka Carro som alltid möts av motgångar men fightar dom och reser sig upp igen. 2013 kommer bli bästa året för alla tror jag! Så skönt att bara sitta på köksgolvet och tjöta och titta på gosekatterna. Kazii växer som bara den :D

Bilden är lånad från SE* Skogsglimtens hemsida . Klicka för att se  mer fina bilder :)
Efter det gick jag ner till busshållplatsen. Var så skönt och stillsamt att stå där i mörkret och kylan och se Tjörns lampor blinka på andra sidan. Stenungsund kommer alltid vara hemma, ens rötter. STO-regionen är verkligen så himla vacker och unik. Jag är så otroligt glad och tacksam att man växte upp här. Tog Röd Express och hoppade av vid Vårdcentralen där jag stannade till och tittade upp mot Malins familjs gamla lägenhet och tänkte på alla minnen. Tittade upp mot mormors lägenhet och kände ett sting i hjärtat av saknad men ändå lycka för jag vet att älskade Kjellaug är med oss varje dag. Jag kikade in lite genom biblioteksfönstren och log åt alla timmar man spenderade där med sina älskade fantasyböcker. Än idag tycker jag att Fregatten är ett sånt otroligt fint och bra bibliotek. Praktiken jag hade där när jag var 15 år är fortfarande en av de bästa då jag fick följa med bakom kulisserna och lära mig hur man lagar trasiga böcker och fylla upp bokbussen med alla beställningar och åka med runt i socknen :)

Gick in på Harrys och kikade runt. Var det någon man kände som var där? Var ganska fullt med folk, några få lediga bord. Jag fick kisa som fan då min syn verkligen blir sämre och sämre.. måste ta tag i det här med glasögon/linser. Beställde en cider och pratade med bartendern som var väldigt trevlig. Efter 3 minuter kommer John H och vi satte oss och tjöta. Är härligt att hänga i goa vänners lag. Senare kom syrran och hämtade mig vid Tre Ankare (helt sjukt att det fortfarande heter Tre Ankare) och vi åkte till Johns morfar och sov där. Han bor i ett himla trevligt hus och jag sov väldigt gott.

På lördag var det full fart med att åka och lämna av John hos hans föräldrar då han hjälper dem med renoveringen. Så jag och syrran åkte till moster Tove och kusiner och hälsade på. Var en fantastisk dag med strålande sol. Jag älskar utsikten från Toves hus. Vi käkade jättegod glass, busade med Viking och pratade. Christian kom förbi. Efter 1,5 timme begav vi oss och åkte hem till mamma och sa hej.

Var så vackert och stillsamt hos Johns morfar. Underbart. Hade varit drömmen att få äga ett rött trähus med tomt :)

Älskar denna som hänger på min moster vägg. Får en alltid att le :D

Finaste utsikten från Strandkärr <3

Det fick dock bli en snabbvisit då vi skulle till brorsan i Göteborg. Men var roligt att få krama om mamma. På något sätt sticker det i hjärtat då mamma alltid är ens mamma även om man kanske inte alltid är så "glad" eller vad man ska säga åt hennes alkoholism. Man ser att ens föräldrar börjar bli äldre. Man vill bara ta dem i sin famn och hålla dem där för alltid. Jag älskar min familj så himla mycket.
Vi stod i Hagen och kastade kottar med Viking. Sen åkte vi och hämtade upp John och styrde kosan mot Göteborg och brorsan innan vi skulle bege oss hem till syrrans hem i Varberg.

Vi åkte till Masthugget, till brorsans nya lägenhet. Jag blev helt chockad när jag kom in i lägenheten för den var typ helt utblåst haha. Brorsan hade sagt att han skulle renovera badrummet samt byggde om köket/matsalsplatsen till ett rum för Julia så trodde typ det skulle vara max 2 rum/ställen med bröte i men hela lägenhet var verkligen omgjord :D Han hade flyttat väggar, rivit klädkammare, byggt om köket, badrummet ja typ allt. Det kommer bli såååå snyggt när det är klart :)

Ska vi se om vi kan förklara det här :P Där kök är med matsalsplats är nu en vägg med dörr och Julias rum är där. Jättemysigt. Där Klädkammren var är nu det helt bortrivet och där är matsalsplatsen. Så det är helt öppet in till vardagsrummet samt att väggen mellan "klädkammaren" och sovrummet är flyttad så sovrummet är lite mindre. De små väggarna i köket ut mot hallen är också borta. Väldigt öppet och snyggt. Allting är helt genialt. Han kommer ha massa PAX garderober med skjutdörrar. 

Vardagsrummet med balkom och 1 st syrra och Viking

Ett stycke blivande matsalsplats och ett stycke glad John :D

Sovrummet där han nu har byggt ut väggen och satt upp cool sten och gjort en nisch för  huvudänden av sängen.

Får skydda öronen för nu ska morbror borra!




Sen åkte vi vidare till Varberg och kom hem runt 20-tiden. Då märkte vi att teveboxen strula så vi stack till Hemmakväll och hyrde 3 filmer. Jag valde haha. Hade redan sett alla 3 men jag älskade dom så hade på känn att syrran och John skulle gilla dem också. Blev "Loopers", "The Vow", och "Dark Shadows" med grymma Johnny Depp. Vi såg Loopers och sen krascha vi.

De resterande dagarna kommer i en del 2 :) Nu har ni fått läst en massa text haha.

Kram på er goingar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar