onsdag 27 februari 2013

Fitnessfighten!

Saker och ting börjar falla på plats och jag känner mig lugnare och gladare. Livet och känslan inom åker berg-och-dalbana med en men oftast är man på toppen och bara tittar ut och njuter med händerna sträckta mot himmelen.

Nu har man betalt räkningarna. CSN med sina 3,300 kr i månaden suger alltid lika mycket. Inte långt kvar till 65 år och man har betalt av skiten :P Det positiva är väl att det går ner varje år då man lyckats betala av ca 30,000 kr varje år.

Nu har jag anmält mig till Fitnessfighten!! :O Så här ska köras 1 timmes träning varje dag och en strikt kost. Jag ska göra en måndaskalender för mars och skriva ut och sätta på väggen så jag kan kryssa för. Kan småbarnsmammor och karriärkvinnor och människor med handikapp och andra sjukdomar så KAN JAG. Två grejer oroar jag mig för 1) Maten. Kommer jag orka laga mat varje dag då vi inte har några frysmöjligheter med vårt frysfack. 2) Kommer mitt knä palla? Jag vet ju att det inte gör någon fysisk skada på mitt knä, det är bara smärtsamt pga cystan.

Jag har ju funderat på det här med Fitnessfighten i ca 6 månader men alltid skjutit upp det för jag har känt att det är så mycket runt omkring mig. Men nu känns allt bra. Förutom knät :P
Det är bara 30 dagar :) I CAN DO IT! Här kan du läsa mer om Fursta-metoden som är från World of Shape. Jag är också med och tävlar om 21,000 kr plus en träningsresa för 2 till Portugal. Skulle jag mot all förmodan vinna så blir det min syster jag tar med mig. GravidYoga någon? ;)

OBS! Detta är inte jag :D Bild lånad från World of Shape. Denna tjejen gjorde ett grymt jobb på 30 dagar. -9 kg. Helt galet. Går jag ner 4 kg så är jag nöjd :)



Nä nu blir det träning, dusch, tvätta och plugga. Prov ikväll. Har pluggat 2 kapitel och 2 kapitel kvar. Känns som det kommer gå sååååådär :S Så sjukt mycket regler.

Ja just det, ett företag som heter TomTom (gör GPSer) har kontaktat mig för att komma in och lyssna på ljudinspelningar och korrigeringsläsa igenom texter på svenska :) Så ett 1-dagsjobb bara men jag tycker det är himla kul att få träffa ett nytt företag och särskilt TomTom som är ett teknikföretag :D Kanske blir 1 dag-varannan-månads-jobb :) Kul ska det bli iaf och det är nu på måndag. Tar ca 20 min att promenera dit från där vi bor.

Ha det så bra alla goingar :)

2 kommentarer:

  1. Den där fitnesfighten fixar du gumman. kunde jag klara av att äta paleo i en månad så kan du äta strikt också. Det rensar ut kroppen och det är skönt. Testa göra leverrensning också. drick 1 matsked olivolja smakar skit men ska funka. Lycka till nu gumman. pöss från malin

    SvaraRadera
  2. Spännande med FF! Som du säger, det är "bara" 30 dagar, så håll ut hela vägen! Kommer följa dina framsteg noga i brist på egen träning.
    Tack för din fina kommentar! 😊 Jag är otroligt spänd inför bebisen, ska bli så roligt, utmanande och mysigt!

    SvaraRadera