måndag 25 februari 2013

Upp och ner, och upp igen och så ner igen...

För det mesta är det uppåt i livet :) Men senaste dagarna så har jag känt en oro, nedstämdhet och irritation .. varför vet jag inte riktigt. Är nog en kombination av många saker. Vi hade sol 10 dagar på raken och nu har det varit grått i 3 dagar och igår snöa det hela dagen non-stop med blötsnö. Vädret påverkar mig verkligen sinnessjukt mycket. Jag drömmer mycket om  hemma.. om mamma och pappa..   Det är ganska tufft att bo i ett annat land såhär. Man är så kluven. Jag älskar att bo här i vackra Gent med min älskade Mathias som är så underbar och bäst men samtidigt kan jag inte bara "slappna av" och släppa hemma... Det är liksom där familjen, grymma jobbet och kollegorna och vännerna är. Jag försöker verkligen leva här och nu och inte tänka framåt samtidigt som det är svårt då man undrar vart man kommer hamna i slutändan samt det här med barn? På något sätt har jag väl börjat vänja mig vid/gilla tanken på att kanske ha ett litet pyre i framtiden.. Varför? Jo för att ha något att göra haha. Låter kanske knäppt men som det är nu så är man med Mathias, jobbar, pluggar, tränar, spelar spel, kolla serier och filmer, reser runt, städa och tvättar och sånt där men samtidigt kommer man på sig själv med att känna att man inte har tillräckligt att göra. Jag har börjat se framemot att ha någon liten att vara med hela tiden och pyssla om. Ge min kärlek till. Dock vill jag vänta i 2-3 år till då det kanske inte är helt optimalt med situationen just nu att bo två i en etta, plugga, ingen direkt inkomst, försöker lära sig ett språk flytande och inte veta om man ska bo i Belgien eller Sverige. Men med tiden kommer det att lösa sig.. det löser sig alltid. Bara att slappna av...



Det är otroligt mycket annat som kretsar i ens huvud såsom utflyttning och inflyttning i min lägenhet hemma, hoppas det kommer att gå bra, med studierna här och pengar. Men det är bara att stanna upp och tänka, det ordnar sig :) För det gör det faktiskt alltid.

Nu blir det tvätt, träning, duscha och plugga. Men först frukost :)

Del 2 av Sverigeresan kommer upp denna veckan. Ikväll ska jag också boka resa hem till Sverige under  Påsklovet som är första veckan i april. Kommer mest bli boende hos bror i hans nya lägenhet i Göteborg tror jag :)

Kram på er goinar! Måtte våren kommer NUUUUUUUU


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar