söndag 8 april 2012

I påskdagens anda

Jisses vad jag är trött... Gick upp vid 9 imorse och bada. Vi fixa i ordning oss och vid 12 körde vi till Mathias farmor och farfar. Dom bor på en fin typisk belgisk gård. Tegelhus med intilligande små extra hus, bjälkar i taken och stora rum. Dom har också hästar. Och båda är gamla men så otroligt snälla och goa. Det var Mathias pappa Kurt, mamma Ria, bror Sibad med flickvän Valerie, farbror John med fru samt 2 söner. Den andra brodern var bortrest på skidsemester med famlijen.

Vi åt soppa till förrätt och sen köttlimpa och potatismos i ugn. Till efterrätt glass. Jag måste också säga att man dricker ganska mycket när man hälsar på släktingar. Först är det alltid en fördrink som brukar vara champange eller cava. Sen rött vin till maten.. några glas. Även om man säger nej tack så fyller dom ändå på :P

Efter 4a timmar åkte vi till Mathias mormor och morfar. Där var också moster med man plus två barn. Rias bror var tyvärr på sjukhuset då han haft flimmer med hjärtat och hög puls. Han är tydligen överviktig. Han är den enda jag inte träffat än...
Där drack vi mer champange, mer rödvin, öl och åt små snittar, ost, korv, oliver etc. Massa plockmack. Sen var det mackor med massa olika röror och ostar.. Och mer att dricka.
Morfar Josef med deras feta fina katt :)
Den ligger bara i korgen så man måste plocka upp korgen med katten i om man vill kela :P

Mamma Ria i mitten med syster Hilda och deras mamma Diann.




Vi kom hem vid 20 tiden. Jag har upptäckt att vi har massa svartmyror >< Så skall köpa medel och små lådor för att få bukt med detta men det får bli Mathias uppgift då jag åker hem på tisdag och imorgon är det holiday så allt är stängt.
Stephen och hans flickvän Eline kom förbi och var här någon timma. Mysigt.

Jag är helt slut och så trött, ändå har jag inte gjort något idag typ. Men tror jag känner mig så seg för att man druckit oavbrutet i flera timmar även om man inte känt sig påverkad. Jag funderar på hur man skall kunna komma undan drickandet :P Verkar ju inte funka att man säger "nej tack".

Dax att tvätta av sig sminket, borsta tänderna och soooooova. Imorgon skall jag tvätta och vi skall gå på bio vid 14-tiden och vid 19 skall vi äta middag hos Mathias föräldrar. Jag ångra lite nu att vi tacka ja till middagen...
Men det braiga är att på tisdag så lyfter jag vid 15:10 så räcker att vi åker vid 12:30 till flygplatsen så då har vi lite tid för oss själva att varva ned och bara vara.
Jag tänkte åka tillbaka hit runt första maj för vi har mer holidays då.

Jag hoppas verkligen Mathias får ett jobb snart... börjar bli liiiite orolig. Han fick ett jobb på Coca Cola som han VERKLIGEN ville ha och var så glad. Sen blev jobbet tillbakadraget för att den killen som skulle lämna positionen för en annan position lämnade den aldrig så då fick inte Mathias det jobbet. Sån jävla otur verkligen. Min stackars älskling. Han är så stark och tapper som kämpar på och letar jobb varje dag. Hoppas det vänder snart.

Natti gott! Kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar