söndag 16 mars 2014

En extremt lugn helg

Vi hade inga planer för helgen, förutom att som vanligt handla mat och kanske se en bio. Igår fick jag städat, spelat lite Diablo III, kollat serier (Vikings och New Girl) samt handlat mat. Vi sköt fram att gå på bio idag med anledning att typ hela dagen hade gått när Mathias väl kom ur sängen vid 12.
Jag lagade köttbullar och mos med brunsås. Nom nom. Saknades bara lingonsylt men jag orkade inte gå till IKEA och handla det.

Idag var tanken att vi skulle dra till gymmet, som förra söndagen, men likadant som förra helgen så vaknade jag med halsont och lite feber. Och sicket uppvaknande sen. Brandalarmet drog igång för fulla muggar runt 08:15. Va bara att väcka Mathias (som fan kan sova igenom vad som helst och jag är inte alls avis), kasta in katten i buren, ta sin handväska och slänga ner passet. Väl därute stod vi snålblåsten och väntade på brandkåren. En man kom och berättade att det varit en bil i garaget som stått igång och blåst ut en massa svarta avgaser. Happ. Brandmännen kom (inte lika snygga denna gången) och sa att vi kunde gå in. Vi gick in och la oss igen men jag kunde omöjligt somna då jag var genomkall och hade fått huvudvärk. Hade tankar på att gå ut och gå i solskenet men efter morgonens kyliga uppvaknande så har jag nu blivit sämre med feber och halsont. Så idag har jag gjort NADA! Legat på soffan, spelat lite data samt gjort pannkakor som vi vräkte i oss. Har också fixat hem lite yoga tränings DVD. Jag har gått ner 1 kg sen förra söndagen. Let's keep it up!
Men jag vill verkligen på bio, så även om jag är sjuk så ska jag pälsa på mig en massa och sjunka ner i biomörkret med 3D glasögon och se 300: Rise of the Empire med älsklingen. Om mindre än 1 månad firar vi 3 år. Vart tar tiden vägen? Och man blir ju också snart 33 :P
Kram på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar