torsdag 16 juni 2011

Florence, Italy

Sitter på planet på väg hem från Florens i Italien:) Det har varit en underbar resa. Så härligt att se så mycket vackra byggnader och kultur. Då det var första gången jag var i Italien så hade jag inga direkta mål förutom att insupa atmosfären och känna landet lite på pulsen då jag vill resa hit någon annan gång och stanna längre för att resa runt, gärna efter Amfli kusten. Detta är en utav de få resor där jag inte kollat upp landet och inget om resmålet eller sevärdheter. Inga mål, planer eller stress med andra ord ;) Jag har bara travat efter Tove som en lite unge :D


Resan ner gick bra via Wien. Jag gick och la mig vid 01:30 och steg upp 04 och skutta in i duschen. Vi var på Landvetter strax innan 06 och lyfte vid 06:45. Jag hamnade bredvid en muslimsk kvinna vid namn Fatimah som berättade hela sitt liv för mig. Det var jätte intressant och trevligt.
Sen kom vi till Wien som hade en av de tråkigaste flygplatserna jag varit på och där var vi i nästan 4 timmar. ZZzzz ... Blåste och regna och var 6 grader så man kände sig långt från värmen.

Vid 14:15 landade vi i varma men regniga Florens. Tog taxi från flygplatsen till Doume. Man var helt lyrisk över gröna löv och rosa träd och blommor och gräs :D Jävlar vad dom kör hetsigt och galet i Italien haha. Jag vågade knappt titta och hjärtat slog fort men vi kom fram välbehållna till hotellet:)



Vårt hotell var 2 stjärnigt och låg ett stenkast från Doume. Man kunde inte ha begärt ett bättre hotell. Vi fick ett rum på högsta vån, femte, med badkar. Om jag var lyrisk:D Sov kanon bra där och det var fräscht. Helt ok frukost.
Utsikten var väldigt pittoresk som du kan se nedan.



Vi traska ut direkt och gick och käka pizza och drack vin. Italiensk pizza är absolut inget att hänga i granen kan jag konstatera men herregud vilket gott vin man druckit de här dagarna:))


Vi gick till H&M som var 4a vån och hängde. Sen mötte Daniel & Johanna upp oss där. Vi gick i väg och åt middag och drack vin. Jag o Tove dela på en lasange. Sen hämta jag ut pengar och pappa ringde så tjöta 10 min.
Sen gick vi hem till D&J. Dom bor så himla mysigt:) Där drack vi vin o tjöta. Vid 23 gick vi hem och jag bada badkar. Wohooo :)
Slockna som en klubbad bäver och sov till kl 08.

När jag landa i Florens så kände jag en saknad och lite ledsamhet men gick över senare som tur var. Va lite nojig att det skulle hålla i sig då man varit så deppig senaste tiden men har gått bra:D Livet är fantastiskt och jag är lyckligt lottad.

Kramar Tessie <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar