torsdag 16 juni 2011

Florence, Italy dag 2

Vi gick upp vid 08 som sagt och jag kände mig utvilad. Käka frukost som bestod av hårda baguetter med ost och smör o mjölk och varm choklad. Jag kände att vänster vad ömma och jag har varit med om detta förut att jag sträckt den.
Vi gick hem till Daniel för att hämta upp Philiph som landat mitt i natten. För att göra en lång historia kort så tog han en taxi från Pisa till Florens för 150 euro kl 2 på natten och fick sova i Daniels fotända för han hitta inte sitt hotell mitt i natten o i allt regn. Stackarn.
Vi leta upp hans hotell som låg på samma gata gata som vårt. Tyvärr hade han inte haft samma tur med sitt hotell för hans rum var rökigt och han hade ingen toa eller dusch på sitt hotell utan en gemensam. Och det stank äcklig spya från den och ut i korridorren utanför hans rum. Stackarn.
Sen började vår rundvandring :) Gick igenom massa gator och gränder och hela gamla Florens. Jag och Tove var på jakt efter skor och väska så säger det igen. Stackars Philiph :P
Men vi gjorde en del vin stopp.









Vi besökte skoaffären Bata, Disney store, marknadsgatan. Käka lunch, spagetti, och drack vin. Prata en massa. Lämna tillbaks ett par byxor som Erik köpt som gått sönder och fick bytt till en skjorta till Daniel och en till Philiph. Sen hitta vi en restaurang där vi senare bokade bord för 20 pers för att fira Daniels födelsedag.
Köpte en fin brosch.









Som ni ser så sprack det upp och blev underbar väder även om det blåste lite.
Vi gick vidare mot andra delar och besökte olika torg. Så otroligt vackert :)
Sen gick vi in i en shop o handla gott röd vin. Tove hade tidigare bott i närheten. Mittemot låg en hundpark så vi satte oss på en bänk där med rödvin, plastmuggar, ölkorv och parmaskinka. Solen värmde så underbart och man var bara så lycklig =)
Hundarna kände doften av vår mat och ville komma fram :P





















Sen stack vi tillbaks till hotellet för att göra oss i ordning inför Daniels födelsedagsmiddag. Philiph duscha hos oss för hans hotelldusch luktade verkligen så mycket spya.
Sen gick vi till Daniels lägenhet och mötte upp med några av deras vänner och Johannas släkt. Fick träffat Johan från Norrland. Dom har verkligen så underbart dialekt. Vi gick till restaurangen och mötte upp Johannas pappa med respektive på vägen och resten av släktens som redan var där så totalt blev vi 20 personer. Jag gav Daniel en flaska med Jack Daniels. Han skall få pengar när han kommer hem till Sverige också









Efteråt gick vi tebax till Daniels lägenhet och drack o tjöta lite. Sen sängen! Natti natt

Kramar Tessie <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar