måndag 10 februari 2014

Liége, franska delen av Belgium

I lördags så åkte vi till Liége i den södra sydöstra delen av Belgien, nära Tyskland och Luxemburg. Det tog ca 1 tim och 45 min att köra dit. Belgien har de sämsta vägarna och det absolut sämsta förarna. Det är skrämmande. Vi körde in till centrum och gick runt lite. Var vackert med kullar och träd även om regnet stod som spön i backen och det var mörkt och grått. Vi hoppa in i bilen igen för att åka till det kända köpcentret Mediacity. På vägen dit hamna vi en demonstration så tog lite tid. Och Mathias som har sån jävla road rage dog ju nästan. Är alltid så muntert när vi parkerar :P
Väl därinne så gick gick vi till New Look som är lite som en blandning av Gina Tricot, Cubus och H&M med billigare priser. Mathias köpte mig 2 par svarta byxor med högre midja samt en tröja.
Sen åt vi middag på en mexikansk restaurang och lyckan var total för mig då jag älskar mexikansk mat och dom har 0 restauranger med det i Gent.
Mathias köpte ett trådlöst headset på Media Markt till sin dator och sen gick vi till Primark som är en väldigt känd kedja från UK med sjukt billiga priser på sina kläder. Därinne var det värre än Ullared innan jul så jag fick tag i ett fint halsband samt underkläder. Jag hade kunnat hittat en massa mer men köerna till omklädningsrummen var nog runt 1 timma lång plus att jag sparar mina pengar till resan till USA där jag kommer shoppa loss :)

Jag köpte sen en passionsfrukt smoothie och Mathias en mjukglass. Det var en väldigt rolig och mysig dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar