söndag 14 juli 2013

Frankrike var underbart!

Igårkväll vid 22:30 så kom vi äntligen hem till lägenheten efter 12 timmar i bilen. Jag måste säga att franska vägar är det bästa jag någonsin sett. Till och med landsvägarna är en fröjd. Platt, svart, rakt och fint. Bilen glider verkligen fram. Sjukt imponerad jämfört med Belgiens skitvägar.
Det har varit underbart i södra Frankrike. Mycket bättre än jag trodde det skulle bli. Var otroligt vackert och pittoreskt. Jag önskar vi hade kunnat stanna en vecka till. Kanske nästa sommar? ;)

Allting är underbart och fint mellan mig och Mathias. Trodde inte killen kunde bli mer romantisk eller bättre men det kunde han :)

Jag borde packa upp men orkar inte haha. Jag är glad att jag städade och bytte sängkläder innan vi åkte till Frankrike. Jag var duktig imorse och stack iväg och tvätta av bilen och dammsög den. Men sen tog energin slut. Läser mina böcker. Legat lite i solen i parken. Det är väldigt varmt och skönt i Gent nu och ser ut att hålla i sig hela veckan.
Om 1 vecka flyger jag till Sverige. Ååh så roligt och underbart det ska bli. Längtar verkligen. Liseberg med mina älskade syskon och syskonbarn <3 Denna veckan blir det fullt med jobb och flytt. Till helgen börjar Gent festivalen som varar i 10 dagar. Massa roligt att se framemot hela juli.

Vi var i nya lägenheten förut idag, satte upp våra två strandstolar på balkongen och läste i våra böcker. Så underbart. Imorgon blir det IKEA för att köpa flyttlådor och sen börja packa lite pö om pö under veckan på kvällarna och förhoppningsvis får vi flyttat allt på lördag. Men vem vet? ;)

Nu blir det dusch och sen kommer Mathias hem från en kompis och vi ska käka och kolla film. Kram på er :)

2 timmars körning i dimman mellan 05-07 på väg från Belgien

Underbar utsikt när man körde ner och hem

Nästan framme. Den välkända bron Millau som är otroligt vacker och cool utsikt.

Äntligen framme. Så underbart.

Många slingriga vägar genom bergen :)


Lite ökenlandskap och i början tänkte jag hela tiden att jag var i Turkiet

Underbara solnedgångar över bergen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar