onsdag 12 juli 2017

3:e dagen på Fitnessfighten

Sist jag körde Fitnessfighten med World of Shape var mars 2013 och gick då ner -4 kg och tappade -17 cm i midjan vilket var väldigt bra resultat. Jag har sen flera gånger tänkt att köra FF igen men skillnaden mot att jag klarade det bra då var att jag pluggade och jobbade extra i Belgien. Här hemma är det långa dagar med jobb och resande.
Jag jobbar hela juli men det brukar vara lite lugnare då samt att vi har sommartid på jobbet så kan gå 1 timma tidigare och vi har friskvårdstimma på 1 timma i veckan så med detta så har jag bestämt mig för att köra FF. Dock kommer jag bara att köra 3 veckor istället för 4 och detta är för att jag sen sätter mig i bilen och kör ner till Belgien och då blir det svårt med träning och kost.

Det som slog mig var att jag har 0 dokumentation över hur jag gjorde förra FF, hur jag mådde, vad jag gjorde etc. Så därför känner jag nu att jag vill/behöver dokumentera här.

Dag 1. Wiee. Träningen var rolig. Maten gick mindre bra då jag inte kunde hålla mig borta från jordgubbssylten på gröten. Tränade på morgonen.

Dag 2. Satan vilken träningsvärk. Gjorde träningen men med nästan 0 ork. Gick sen på en 4 km promenad på kvällen med Carro. Gött trött i benen. Maten gick bättre. Men den där jäkla jordgubbssylten alltså.

Dag 3. Ja, idag då. Blir träning efter jobbet. Maten har funkat bra, kanske lite för lite. Snart är jordgubbssylten slut :P Ställde mig på vågen imorse. Står kvar på EXAKT samma som i söndags, 80,7 kg. Men va fan. Tog sen fram måttbandet. Oooh, -4 cm i midjan. Kändes bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar